Vox bloguli: Róbert Slovák

To najlepšie z blogov od Róbert Slovák


Týždeň v reklame: výrobca cigariet chce s nimi skončiť, napínavý George a smetiari (+únava z rozhodovania, hokejové halušky a autentický život v reklamye)

🕔 9.1.2018

Tabakový gigant Philip Morris si dal novoročné predsavzatie: skoncovať s cigaretami Napísali Stratégie. Zvláštne, že? Ale svojím spôsobom aj celkom logické. Trh s inováciami v tabakovom priemysle sa vyvíja smerom k technológii, ktorá tabak (a papierik a lepidlo...) nepáli, ale nahrieva. Je to zdravšie? Nevie sa, uvidíme o 20-30 rokov. V každom prípade novinka IQOS (ako si to niektorí šikovníci vysvetlili: I Quit […]

Celý článok

Rok v reklame: výber toho najlepšieho a najčudnejšieho z roku 2017

🕔 2.1.2018

Vlastne iba z polroka, keďže svoj Týždeň v reklame som začal písať až v júli. No čo už. Čo sa dialo predtým, si budete musieť vygoogliť. Alebo ani nie. Veď ako chcete. Najlepšie kampane na svete V polke roka prebehol najprestížnejší festival kreativity na svete Cannes Lions. Klub reklamných agentúr Slovenska spolu s ADC a vydavateľom Stratégií je na Slovensku jeho oficiálnym reprezentantom […]

Celý článok


Týždeň v reklame: sranda zo znásilnenia, Ježiško a pištoľ a Hlávkovej herecký debut (+akí ľudia sa hodia do agentúry)

🕔 19.12.2017

Bernard a #MeToo Český pivovar miluje srandu. Znásilnili vám dcéru a bála sa o tom prehovoriť? Hahahaaa....Bernard. Najviac ma fascinujú komentáre niektorých dám, ktorým sa to stalo tiež, ale majú akože nadhľad. Veď čo. Kým napríklad taký Heineken sa stavia k domácemu násiliu dosť radikálne (aj za cenu straty niektorých zákazníkov), český súkromný pivovar si ide svoje a zhadzuje obete […]

Celý článok

Tri zážitky s otvorenou spoločnosťou

🕔 15.12.2017

V týchto dňoch oslavuje Nadácia otvorenej spoločnosti štvrťstoročie svojho pôsobenia na Slovensku. Bol aj žúr, kam ma zavolali, že povedz niečo a potom povedali, že nič nehovor, lebo by ťa nikto nepočúval. Tak spíšem sem, že čo som mal na jazyku. Spájajú sa mi s ňou tri intenzívne zážitky (ak nerátam balík petrošekelov čo mi každý deň posielajú […]

Celý článok


Týždeň v reklame: sme najlepší na svete, boj proti vizuálnemu smogu, KptBLB a čiapka pre anjela (+ kto sa dobre naje, ten sa neháda)

🕔 11.12.2017

Slovensko má zlato z Cannes Slovenskí reprezentanti najprestížnejšieho svetového festivalu kreativity Cannes Lions a organizátori národného kola Young Lions a Zlatého klinca združení v Ad Awards Association (KRAS, ADC a Stratégie) získali v konkurencii vyše 80tich krajín z celého sveta zlato! V tomto roku sa nám prvýkrát podarilo otvoriť všetkých sedem kategórii súťaže pre mladých profesionálov do 30 rokov Youg Lions a do Cannes […]

Celý článok

Týždeň v reklame: lojálne Filipínky, politické zúfalky a modré víno (umelecké kampane na mlieko a kritické postery ukrajinského výtvarníka)

🕔 5.12.2017

Ženy ako tovar Asi ste zaregistrovali firmu, ktorá predáva Filipínky. Presne toto bol mesidž, ktorý si mohli ľudia odniesť z neobratnej komunkácie firmy UltraCare, ktorá ponúkala lojálne ženy, ktoré sú vždy k dispozícii, lebo nemajú sociálne väzby a ako povedala manažérka tejto firmy pre Denník N: „Sú nám podobné, aj čo sa týka vierovyznania – sú to kresťanky. […]

Celý článok


Týždeň v reklame: efektívne sýrske deti, férový marketér a žiadne prekvapenie (+ako urobiť skvelý vizuál)

🕔 29.11.2017

Minulý piatok sa konala oslava slovenskej reklamy: 19. ročník súťaže EFFIE, ktorú organizuje Klub reklamných agentúr Slovenska obohatilo aj historicky prvé udeľovanie ceny Marketér roka, o ktoré sa postaralo združenie Ľudia z marketingu a ocenenie pre najlepšiu slovenskú reklamnú agentúru - Agentúra roka, ktoré vyhlasuje mesačník Stratégie. Najefektívnejšia je charita Logicky, žiada sa dodať. Dve zlaté EFFIE získala […]

Celý článok

Najlepší marketéri na Slovensku

🕔 22.11.2017

Zjednodušovať, nemať strach a predsudky, otvárať aj neobľúbené témy a veriť svojej intuícii - odporúčajú štyria nominovaní na historicky prvé ocenenie Marketér roka.

Celý článok


Týždeň v reklame: virtuálna železná opona, bradavky na Facebooku a veľa lesa (+najlepšie práce z Európy a tipy na knihu a výstavu)

🕔 20.11.2017

Sledovať zahraničné médiá bolo zakázané 17. november využilo 02 na kampaň, v ktorej pripravilo virtuálne hranice. Už vlani prišla s týmto nápadom agentúra TRIAD, ktorá vďaka tomu povyhrávala všelijaké kreatívne súťaže. Teším sa, že kampaň je súčasťou našej medzinárodnej databázy charitatívnych kampaní GOODEAS.org. Toho roku ideu rozvíjali aj v Česku a v ďalších médiách, napríklad v Gorduličovom špeciálnom vydaní Ťažkého týždňa. […]

Celý článok

Rozdiel medzi Cynickou obludou a Kordom je v tom, že Korda je chudák

🕔 18.11.2017

To nemám z vlastnej hlavy, napísal to o ňom Hríb. Vo svojom texte spomína, že Korda mal tažké detstvo, hanbil sa za otca, ktorý sedel v base, robili mu zle komunisti... A naplácanie týchto faktov na kopu má oblúkom obhájiť či vysvetliť, prečo je ten Jeňo taký aký je. Chudák, ktorého by sme mali poľutovať. V podstate ho Hríb uráža, […]

Celý článok


Týždeň v reklame: Verešovej bojler, králiky motivujúce k sexu, užitočné tašky a huráá Vianocéé! (+ z čoho sa tešíme v Respecte)

🕔 14.11.2017

Verešovej neuveríš Jedna z najdôležitejších vecí, pri používaní celebrity v reklame je jej relevantnosť. O zdravom životnom stýle ma presvedčí športovec, o kvalitnej potravine kuchár a podobne. Rozoberal som to nedávno pre Sketcher na príkladoch úspešných kampaní. Je naivné a amatérske myslieť si, že pekné dievča predá čokoľvek. No nepredá, keď nemá s produktom, či posolstvom kampane nič spoločné. A nepomôže ini keď sa inšpiruješ […]

Celý článok

Aký je rozdiel medzi Zomri a Miňom Mazurekom?

🕔 2.11.2017

Viem, znie to ak clickbaitový titulok, ale na základe niekoľkých diskusií som nadobudol presvedčenie, že si to musíme vysvetliť. Vy, čo to viete, nemuíte ďalej čítať.

Celý článok


Týždeň v reklame: muži ako objekty, maslo zdarma a personalizované pivo (+ detský reklamník a banky podporujúce umenie)

🕔 15.10.2017

Alza akčne reaguje Väčšina komunikačných aktivít firiem sú vopred naplánované kampane. Vzácnosťou je, ak firma dokáže aktívne zareagovať na spoločenské dianie. Pred dvoma týždňami som písal o citrónoch, ktoré reagovali na Terminál Vlak Bus Shopping, teraz reaguje Alza. V susednom Česku prebieha veľká debata o cene masla, problém je (v skratke) v tom, že je ho málo a je drahé […]

Celý článok

Týždeň v reklame: mŕtvy človek v reklame, sranda z hendikepu bábätka a české dno (+ pokračovanie párkového sushi, láska psa a sedačky a celebrity v reklame)

🕔 9.10.2017

Prečo je mŕtvy človek stiahnutý z kože v reklame problém? Nepripadá vám to tak, že je to otázka, ktorá v sebe skýta odpoveď? Na Arbitrážnej komisii Rady pre reklamu sme riešili sťažnosť na vizuál kontroverznej výstavy Body The Exhibition. Neriešili sme výstavu, ani pôvod exponátov, riešili sme iba jej propagáciu. A zhodli sme sa na tom, že táto reklama […]

Celý článok


Týždeň v reklame: ako citróny waiting for vlak bus, najlepší fashion film na svete, vkusná politická kampaň (+ úspechy mimo reklamy a kampane na seriály)

🕔 2.10.2017

Put your citróny on the stôl Názov Terminal Vlak Bus Shopping sa medzi fanúšikmi absurdného humoru ujal podobne ako kedysi slávna veta "Put your hands on stôl." Skvele to využili admini fanpage Fernet Stocku, v rámci zábavnej kampane s citrónmi. Inak toto bude asi nejaký newspeak, lebo aha, čo povedal tento futbalista o svojom dreame: Hehe. Ale super to […]

Celý článok

Najväčšie omyly a fenomény: Príbeh je najviac

🕔 29.9.2017

Ktorú z týchto viet si zapamätajú ľudia skôr? "Zomrel kráľ a neskôr zomrela aj kráľovná." alebo túto: "Zomrel kráľ a po ňom od žiaľu umrela aj kráľovná."

Celý článok


Týždeň v reklame: Angelika predáva úroky, Babiš neblábolá a Róm počúva Bieleho (+ako úprimné kurča EFFIE vyhralo)

🕔 25.9.2017

Politické kampane vrcholia. Našťastie v okolitých krajinách, u nás zatiaľ pokoj. My zmierňujeme napätie v politike, náboženstve a medzi rasami reklamou. Vlastne nie reklamou, ale hudbou.

Celý článok

Čo vie povedať hudba

🕔 21.9.2017

Hudbe sa prikladá význam najmä v súvislosti s navodením emócií. Avšak využiť ju môžeme aj na komunikáciu úplne iných vecí.

Celý článok


Týždeň v reklame: bača v treťom tisícročí a ako funguje taxík (+maliarka a hudba v reklame)

🕔 18.9.2017

Politická komunikácia je vždy háklivá téma, najmä ak sa snaži byť kreatívna. Ale aj veľa iného sa udialo minulý týždeň.

Celý článok

Týždeň v reklame: bača v treťom tisícročí a ako funguje taxík (+ hudba v reklame)

🕔 18.9.2017

Politická komunikácia je vždy háklivá téma, najmä ak sa snaži byť kreatívna. Ale aj veľa iného sa udialo minulý týždeň.

Celý článok


Týždeň v reklame: ako hrať lode na Zemanovom účte, smrteľná kampaň ŽSR a votrelec z baklažánu (+ako mŕtvy Nehera neprišiel)

🕔 11.9.2017

Transparentný účet českého prezidenta je generátor kreativity. Ale aj na Slovensku sa diali mocné veci.

Celý článok


Týždeň v reklame: čo si pamätá Čumil, ilustrovaná Ústava a zbrane ako rožky (+najlepšie európske reklamy)

🕔 27.8.2017

Minulý týždeň sa niesol v znamení aktivít na zvýšenie povedomia o Ústave a o Ústave.

Celý článok

Týždeň v reklame: parkoviská bez fašistov, pivo proti násiliu na ženách (+ stále hravá IKEA)

🕔 19.8.2017

"Ja mám takú filozofiu, že ak chce byť firma dlhodobo úspešná a vôbec, ak má byť dobrou firmou, mala by okrem zarábania peňazí vytvárať aj nejakú pridanú hodnotu. Samozrejme, že peniaze sú dôležité, ale malo by za tým byť aj “niečo extra”. Pre mňa osobne je to “niečo extra” rozhodujúce." hovorí Júlia Micháleková o spoločenskej zodpovednosti firiem.

Celý článok


Týždeň v reklame: Tourist go home! (+ 13 rokov Respectu a ako komunikovať obete vojny)

🕔 14.8.2017

Minulý týždeň ma prekvapila vlna odporu proti turistom v Bratislave a žiaľ, neprekvapila vlna odporu voči utečencom.

Celý článok

Týždeň v reklame: skrytá reklama je zlá reklama (+ sexuálne obťažovanie detí a pohľadnice pre vrahov)

🕔 6.8.2017

Reklama, ktorá sa tvári ako úradný oznam alebo ako redakčný článok, nie je dobrá reklama. Zadávatelia aj šíritelia skrytej reklamy škodia sami sebe. Neviem, čo si povedia tí, ktorí ju vyrobili? Že haha jak sme ich nachytali? To je hrozne krátkozraké. A kto by chcel dať svoje peniaze firme, ktorá klame zákazníkom, a kto by chcel čítať noviny, ktoré píšu pekne o firmách, lebo im platia?

Celý článok


Týždeň v reklame: o nerovnosti žien v športe (plus staromódne reklamy, interaktívne grafy a tip na výstavu)

🕔 31.7.2017

Vedeli ste, že ženy zarábajú menej nielen v biznise, ale aj v športe? A ozaj, nechoďte preč, zostaňte na Slovensku.

Celý článok

Týždeň v reklame: Odíďte zo Slovenska! vyzýva nová kampaň (plus policajné plagáty, Kiskova záštita nad dobrom a grafika v SNG)

🕔 23.7.2017

Predpokladám, že výzva aby ľudia odišli zo Slovenska, sa neskôr bude snažiť obrátiť na niečo úplne iné. Som trochu skeptický, či sa to naozaj podarí.

Celý článok


Slovenský film ide hore

🕔 20.7.2017

Videl som v ostatnej dobe pár slovenských filmov, ktoré mali minimálne európsky ak nie svetový štandard. Videli ste ich aj vy?

Celý článok

Týždeň v reklame: Čo urobia sponzori ak Tóth naozaj dopoval? (plus Čekovského grimasy a najlepšia holandská reklama ever)

🕔 18.7.2017

Mať celebritu v reklame je háklivá vec, nikdy neviete, čo sa jej prihodí a čo to spraví s dobrým menom jej sponzorov. Dobré meno majú aj holanskí dizajnéri (fajn oslí mostík, že?), ktorých práce som videl minulý víkend v Amsterdame, aha:

Celý článok


Týždeň v reklame: Cecky, ktoré majú gule? Naozaj? (alebo o zodpovednosti v reklame)

🕔 12.7.2017

Reklama je mocná čarodejka. Vie vplývať na názory a správanie sa ľudí. Preto s ňou treba pracovať opatrne a využiť ju na dobro a nie na zlo.

Celý článok

Týždeň v reklame: naj zo Slovenska a sveta (pozor obsahuje portréty Fica, Oklamčáka, Andrássyho a ďalších)

🕔 5.7.2017

Vybral som pár vecí, ktoré sa mi páčili v rámci hodnotenia reklám. To naj za minulý mesiac zo Slovenska a samozrejme aj z Cannes Lions - najprestížnejšieho festivalu kreativity na svete. Plus bonus: neuveriteľné portréty súčasných slovenských dejateľov som objavil v Rožňave!

Celý článok


Otvorený list člena Výboru pre médiá Rady vlády SR poslancom NRSR k voľbe generálneho riaditeľa RTVS

🕔 19.6.2017

Voľba generálneho riaditeľa RTVS na mnoho rokov ovplyvní fungovanie tejto organizácie. Nemyslím si, že to, že ho volia poslanci je tým najlepším riešením. Avšak je to tak. Neostalo mi teda nič iné ako im všetkým napísať osobne. Prikladám svoj list v plnom znení:

Celý článok

Psychické zdravie je tabu 

🕔 27.10.2016

Tento môj blogpost vyprovokovali dve veci. Útoky a následné verejné pranierovanie človeka, ktorý javí známky psychickej poruchy a to, že ani ja sa necítim vždy práve najlepšie.

Celý článok